Ank och gåslever

Jag vet att det är sjukt mycket folk som tycker att det är töntigt att jag inte äter kött, och att jag inte gilar päls och allt möjligt. Men jag tycker inte det är så hilma konstigt. Vi tar till exempel ank och gås lever, någon som vet hur man får det? Jo djuren sitter i små burar så de inte kan röra sig, de tvångsmatas med mat genom metallrör som körs ner i magen på dom. Levern blir 10 ggr så stor än vad normalt är, många dör självklart. Deras inre organ kan även sprängas av all övergödning. Sen slaktas dom då och då får man sin härliga gås eller anklever. Att utföra det här i Sverige är förbjudet, men importen av det är inte det. Jag fattar inte dubbelmoralen? Jag tycker inte att det är så konstigt att man inte äter kött då. Jag tycker det är konstigt att folk ens kan stå i en chark och kolla på allt kött, och det enda dom tänker på är vad dom ska ha för gott på grillen en fredagskväll! Det är helt sjukt, så ni som säger att ni tycker att jag är en tönt och att det bara är en fas. Gå och gräv ner er!

En riktigt bra hemsida är Göteborgs Djurrättsaktivister http://www.gbgda.org/
Emot allt, t.ex. att 1 500 000 minkar dödas varje år för päls, djurförsök på AstraZeneca med mera. i sverige görs ungefär 1 400 djurförsök om året, varav 800 av dom djurförsöken görs på AstraZeneca. Bla på beaglarm schäfrar och golden retrivers.

Tagen på deras hemsida!

Jag fattar inte hur folk inte kan ta åt sig av en sån här bild!


Kommentarer
Postat av: Fannie

nee, stackars djur och kissekatterna :(

2009-01-22 @ 15:53:52
URL: http://fannietolme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0