Betygssystemet suger!

Idag var jag i skolan, dagen gick ganska fort faktiskt. Det började med filosofi, sen engelska, lunch, matte B och till sist psykologi. Psykologi kursen avslutades idag, väldigt skönt. Vi fick reda på betyg, jag fick VG+ som vanligt. Jag hatar det betyget.. Pluset syns inte ens sen, då kan dom lika gärna säga att man får VG rakt av. Betygssystemet suger! Men nu är den kursen avslutade i alla fall och vårterminen börjar nästa vecka. Jag ska ha bild och form istället för psykologi så det kommer nog bli ganska roligt.

Jag har ridit idag, båda hästarna. Jag har nog inte gått in för ridningen någonsin som jag gjorde idag, fy sjöen vad jobbigt det var. Men det gick bra också så då är det kul. Jag har räknat 1 timma matte, jag känner mig så duktig! Nu sitter jag och käkar äpple. 

Jag har funderat på en sak, vad i helskotta skriver man om i en tragisk liten blogg? Smink, kläder? Det är så vanligt, och tråkigt.. Men man får väl göra som alla andra helt enkelt.



 

Kommentarer
Postat av: thom

tänka sig amanda kresak var i skolan!

och när det gäller betyget vg+ ellerala betyg med ett plus på så kan jag inte annat än säga att det var det är det värsta påhitt skolan någonsin har kommit på, förutom att sntälla vissa lärare då. Lixom du kommer ju inte ens komma ihåg att du hade ett plus efteråt närdu sitter och beskådar dina gamla betyg när du är 30! jag blir bara så sur! inte kul.

2009-01-14 @ 12:56:24
URL: http://thevirtualvoice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0