Halalslakt

Jag kan inte förstå att halal slakt utförs i sverige, eller att folk ens köper det. I sverige ska inte halalslakt vara tillåtet, det är djurplågeri. Köp aldrig halalslaktat kött, för det är vidrigt.

Halalslakt är muslimskt och innebär att kon eller djuret ska förblöda tills det dör. I sverige måste man egentligen använda bedövning när man slaktar djur (känns inte som att många gör det men?) men i halalslakten skär man av djurets matstrupe, luftstrupe och halspulsådern. Tanken är att djuret ska förblöda och sedan avlida. I verkligheten inträffar döden först efter en utdragen dödskamp, där djuret vinglar omkring på det blodiga golvet i slaktlokalen under förfärliga smärtor och dödsångest.

Någon som tycker att det är okej att tillåta sånt här djurplågeri?

Och om någon vill veta något trevligt om vårt kära Scan så ska ni få höra något. Där kväver man grisarna och sedan skär man halsen av dom, korna stressar dom upp sen skjuter man dom, och på fåren tar man en tång mot tinningen och skickar 20.000 volt rakt upp i hjärnan. Vissa tycker att detta är kul och håller kvar tången så länge att det börjar bubbla i näsborrarna!

Jag tänker inte ens lägga upp en bild på det här för det är alldeles för vidrigt. Och folk säger att all slakt i sverige är bra slakt, pyttsan säger jag då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Judarna gör exakt samma sak, men istället för Halalslakt kallar dom det koscherslakt.

2009-01-23 @ 15:53:24
Postat av: Amanda

Det kan jag tänka mig att dom gör!

2009-01-23 @ 19:53:16
URL: http://amandamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0