En vanlig måndag

Måndag. Ja idag har jag ridit, inte så himla varmt. Hade två par strumpor och skor med fejkfårpäls innuti på mig men ändå frös jag. Det blåste så mycket att min haka domnade bort, helt sjukt. Men det är bara att hålla ut helt enkelt. Hovslagaren var här och satte på nya skor och broddar, vilket var skönt fär då slapp jag brodda själv, det är så jobbigt och tar lång tid. Efter jag hade ridit duschade jag väldigt varmt, mina lår var helt röda efter att jag hade ridit. Sen åkte jag in till stan, drack kaffe och sen gick jag på teorikurs. Börjar bli riktigt grym på teorin och tycker det är riktigt kul att sitta där och lyssna. Efter hämtade pappa mig sen åkte vi ut och övningskörde, jag måste skryta lite och säga att jag var vidrigt bra idag! Riktigt stolt över mig själv, speciellt i det här vädret. Det var roligt så nu ska vi köra varje dag den här veckan har jag bestämt.

Det kanske inte blir Karlstad i helgen nu, vi funderar på att ta en tripp till Göteborg över helgen istället. Det är ju mysigt det med. Jag älskar Göteborg, det är min stad helt enkelt.

Nu sitter jag med en ansiktsmask som jag snart ska tvätta bort sen ska jag kolla lite på tv innan jag somnar. Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen klockan 10.00 men min buss går nio så jag får sätta mig och dricka lite kaffe innan jag går dit och har sjukt kul!

Här övningskör jag i april, jag blev ledsen för att det kom en stor lastbil
på världens smalaste grusväg haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0