måndag

helgen har varit trevlig, eller både och må jag säga. lördagen var det som sagt tävling. vi skulle börja lasat henne halv åtta eftersom vi skulle åka åtta. nio var hästen inne. hon totalvägrade i en timma! först höll vi på i  40 minuter ungefär, efter att hon hade stegrat och vält över så ställade vi henne på ridbanan och lät henne lugna ner sig. sen backade vi ner släpet där och höll på ytterligare 20 minuter. men tillslut gick hon in. tävlingen gick bra för att vara första gången, i 1 m så rev vi andra hindret lite onödigt och lite slarvigt. i 1,05 rev vi sista hindret i grunden efter en runda som jag kände gick sjukt bra. allt flöt på och det sista var bara ett oturligt pet. sen när vi skulle hem så skulle hon inte in i transporten igen, folk kom och hjälpte oss och tillslut gick hon in och det bar hem. sen åkte jag till axel, vi gick och hämtade mat och vid 5 gick vi och vilade. det skulle bli en timma men det blev 2½ istället. halv 8 gick vi ovilligt upp men vi kände att vi inte kunde sova bort hela dagen. eric kom förbi en stund och vi kollade lite på tonårsliv som gick på tv, efter halva filmen typ skulle eric gå och då kom istället joel. vi tänkte att han skulle vara där en timma men det blev betydligt flera timmar än så.5 gick han hem och jag och axel gick och la oss. upp nästa morgon åka hem till mig och städa mitt nya rum. vi var helt slut men nu är det typ klart i alla fall. bara det nya golvet som saknas. sen åkte vi in till stan för vi var tvugna att sräda trappen i lägenheten så det gjorde vi. när vi var klara gick vi och hyrde en film, gick hem till axel kollade lite på em finalen och sen satte vi på filmen. vi kollade klart och sen gick vi och stensomande!

idag har jag varit trött efter en krävande helg, men jag ska snart dammsuga lite i mitt rum gå ut och vika några täcken och sen åka in och träna :)

hur har eran helg varit?

PUSS PÅ ER


här är rummet, före & efter





Axel & Joel


Kommentarer
Postat av: annika

det ser så ut :D

2008-06-30 @ 13:47:43
URL: http://annikasomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0