Tillbaka i Karlstad

Igår kom jag tillbaka till mitt andra hem, Karlstad. Dagen började i skolan för handledning, fick ingen direkt hjälp, pepp eller något av det mötet överhuvudtaget. Hade jag vetat vilka människor jag skulle haft som föreläsare, kurs och programansvariga så hade jag aldrig i mitt liv läst denna utbildningen. Under min tid på universitet har jag bara upplevt problem och krångel med alla kurser mitt program har innehållit. Känns som tre år av bortkastad tid, och Karlstads universitet borde skämmas över den utbildning dom gett oss. Den enda kursen jag gått som faktiskt gett mig något och som jag tyckte var fantastiskt kul att gå till var projektledning. Motiverande föreläsningar och föreläsare, där har min utbildning miljövetenskap något att lära. Att jag nu har ångrat mig gör att motivationen står på noll och tanken på universitetet får mig att må dåligt och bli stressad. En känsla jag haft i tre år. Fy fan rent ut sagt. 
Jobbet blir min undanflykt från skolan, så denna veckan ska jag jobba tors-sön. Där trivs jag tusen gånger bättre. 

Igår red jag, var på 30 min core och sen cyklade jag två mil. Behövde tänka på något annat än skolan. 
Idag började jag dagen med 30 min Tabata och sen en god frukost, snart ska jag iväg och rida! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0